ევროპისმცოდნეობის სწავლება თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტში: მიღწევები და გამოწვევები (სტატიის მოკლე მიმოხილვა)
ანოტაცია
ამ კვლევის მთავარი მიზანი იყო თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ევროპული კვლევების ინსტიტუტის მიერ დაგროვილი გამოცდილების ანალიზი ევროპისმცოდნეობის სწავლების მიმართულებით. კვლევის დიზაინი დაფუძნებული იყო ხარისხის მართვის მექანიზმებზე, რომლებიც დაწესებულებაში დაინერგა ტემპუსის პროექტის (INOTLES) ფარგლებში, რაც გულისხმობდა ინოვაციური სწავლების მეთოდების დანერგვას. ძირითადი მონაცემები მოიცავდა სხვადასხვა უნივერსიტეტების გამოცდილებებსა და თსუ- ის შიდა საჭიროებების შეფასებას.
კვლევამ გამოავლინა, რომ ევროპისმცოდნეობის სწავლების მიმართულებით თსუ- ში გატარებული ინიციატივები, როგორიცაა პრობლემებზე დაფუძნებული სწავლების მოდელი და საერთაშორისო მობილობის წახალისება,
მნიშვნელოვანად აძლიერებს სამაგისტრო და სადოქტორო პროგრამების ხარისხს. კვლევითი საქმიანობის გაზრდამ, ასევე აკადემიური პერსონალის ტრენინგების სისტემატიურმა დანერგვამ, ხელი შეუწყო განათლების ხარისხის გაუმჯობესებას.
მთავარი დასკვნები აჩვენებს, რომ ინტერდისციპლინური სწავლების სისტემის განვითარება საქართველოში, მიუხედავად გარკვეული გამოწვევებისა, როგორიცაა აკადემიური პერსონალის გადატვირთული სამუშაო გრაფიკი და საკანონმდებლო ცვლილებების აუცილებლობა, წარმატებით მიმდინარეობს. თუმცა, სტრუქტურული ცვლილებებისა და ინფორმაციის უკეთესი გავრცელების შედეგად შესაძლებელია მიღწეულ შედეგების მაქსიმალიზაცია. ინსტიტუტის მიერ დაგროვილი გამოცდილება ევროპისმცოდნეობის სწავლების პროცესში მნიშვნელოვან წვლილს შეიტანს არა მხოლოდ ადგილობრივი სტუდენტების განათლებაში, არამედ საერთაშორისო აკადემიურ წრეებთან ურთიერთობის გაღრმავებაში და უნივერსიტეტის ინტერნაციონალიზაციის პროცესში.
ეს შეჯამება ითვალისწინებს ინსტიტუტის მიერ მიღწეულ წარმატებებსა და გამოწვევებს, რაც ხელს შეუწყობს საქართველოს დაახლოებას ევროპულ სტანდარტებთან უმაღლესი განათლების სისტემის ფარგლებში.